Brukerstøtte

< Til prosjektet

Wis Tiltak Versjon 5.2, 20.12.2010

Denne versjonen inneholder nye rapporter og noen feilfiks

Antall punkt: 39

Område Tekst Status
Tekstbehandler
983
Funksjonalitet for fargelegging

Funksjonalitet for tekstfarge, bakgrunnsfarge og fyllfarge aktiveres i tekstbehandler.

Utført
Tilgangsstyring
1020
Leselogg på sensitive opplysninger

Det er opprettet leselogg for sensitive opplysninger som viser hvem (og når) som har vært inne å lest sensitive opplysninger på hver enkelt personal. Dette gjelder for loggføringer, tiltaksordninger, fraværsføringer og timeføringer.

Utført
Rapporter
1091
Ny rapport: Refusjonskrav for AVK, APS og VTA

Rapporten for refusjonskrav for avklaring, APS, VTA og AB er laget og lagt til listen over rapporter. Kan foreløpig aktiveres på forespørsel.

Utført
Tekstbehandler
1113
Print fra tekstbehandler
Ved print fra tekstbehandler må man slå av sperring (hengelås) for å unngå fletteklammer. For å unngå gul bakgrunnsfarge må man slå av hengelås før utskrift.
Utført
Tekstbehandler
1115
Forhåndsvisning i tekstbehandler

Det er laget mulighet for forhåndsvisning i tekstbehandler. Man kan her velge mellom og få skrevet ut dokumentet med heading (dokumentmal) eller uten heading.

Utført
Turnus
1072
Knytte turnus mot tiltaksordning

Det opprettes en kobling mellom tiltaksordning og turnus. I dag er turnus tilknyttet hver enkelt ansatt uten hensyn til tiltaksordningen, men det kan være ønskelig at enkelte turnuser følger tiltaksordningen. Dette er nå fikset.

Utført
Tekstmaler
1120
Felles tekstmaler

Vi har aktivert mulighet for felles tekstmaler slik at det blir mulig å opprette tekstmaler som er relevant for alle tiltaksordninger.

Tiltaksinformasjon (tiltaksnavn blir flettet inn i skjemaet)

Utført
Rapporter
1114
Fraværsstatistikk
Rapporten tar nå med planlagt og arbeidet timer. Forutsatt at turnus er koblet til den enkelte ansatt og at fravær er ført korrekt.
Utført
Rapporter
1018
Ny rapport: Bedriftskontakter

Utskrift av bedrifter fra kontaktregisteret med kontaktpersoner og andre relasjoner.

Utført
Oppgaver
1111
Slettede oppgaver forsvinner ikke

En feil gjorde at oppgaver ikke forsvant fra forsiden før man tømte søppelbøtten, dette er nå fikset.

Utført
Turnus
1071
Endringer i turnus slår seg ikke gjennom
Deltaker har en turnus som stoppes og ny turnus opprettes. Endringene på allerede førte timer slår seg ikke gjennom før man haker av for alle timer og beregner på nytt manuelt. Dette er nå fikset.
Utført
Personal
1089
Feil ved oppslagsfelt på tiltaksordninger
En feil i programmet fjernet tidligere tiltaksinnhold i oppslagsfeltene (ansvarlig, arbeidsleder, saksbehandler etc) når man opprettet et nytt tiltak. Dette er korrigert.
Utført
Personal
1104
Eksport av loggliste til Excel

Det er lagt til mulighet for å eksportere innholdet i logglisten på personalmodulen til MS Excel. Dette gjøres ved valg på høyreklikk i listen.

Utført
Personal
1097
Man kan forhåndsvise sperrede loggføringer
Det var mulig å se sperrede loggføringer i forhåndsvisning. Dette er ikke lenger mulig.
Utført
Oppgaver
1100
Sette ny oppgave som standard notat
Når man oppretter en ny oppgave vil den settes til type notat. Dette kan endres i typefeltet.
Utført
Tekstbehandler
1096
Automatisk formatering av innkopiert tekst

Tekst som blir kopiert inn i loggføringer eller tekstbehandler blir nå automatisk formatert og justert. Dette skal bedre kompabiliteten mellom Wis Tiltak og Word-dokumenter.

Utført
Tekstbehandler
1087
Endringer for tekstbehandler

Teksbehandleren har fått nytt grensesnitt for å skape bedre oversikt ved vanlig bruk. Full tekstbehandler er kun tilgjengelig ved opplåsing av dokumenter, i tillegg til ved redigering av tekstmaler i systemet.

Utført
Timeføring
1064
Kommentarfelt på time- og fraværsføringer

Kommentarfeltet for timeføringer og fraværsmelding blir nå slått sammen i timeføring slik at kommentarer som er lagt til på fraværsmeldinger kommer med på timeføringer.

Utført
Personal
1042
Turnusinformasjon på informasjonsforside

Det er nå lagt til informasjon om aktiv turnus på forsiden av hvert personal.

Utført
Oppgaver
1079
Varsel på antall egenmeldinger

Det er lagt til et varsel ved opprettelse av ny egenmelding hvis den ansatte nærmer seg grensen for antall egenmeldinger. Det er også lagt til et nytt felt på forsiden til den ansatte med antall egenmeldinger.

Utført
Generelt
1019
Vis systeminformasjon

Visning av systeminformasjon for feilsøking er lagt til under administrasjonsskjemaet til Wis Tiltak.

Utført
Brukeroppsett
1093
Visning av antall pålogginger

Oversikt over pålogginger er lagt til under brukeroversikten på forsiden og på selve brukeren. Viser antall pålogginger per bruker.

Utført
Generelt
1014
Optimering

Det er foretatt rydding og korrigering i alle datatilkoblinger mot databasen slik at man minsker belastningen per bruker. Dette gjør at programmet blir raskere i forhold til diverse oppslag.

Utført
Generelt
1058
Rapporter viser slettede elementer

Enkelte rapporter tar med ting som er slettet, men fremdeles ligger i søppelbøtten. Dette er nå fikset.

Utført
Personal
1086
Snarveier for tekstbehandler og utskrift

Det er lagt til snarvei for tekstbehandler og utskrift ved tekstbehanler feltet i personalmodulen slik at dette blir enklere og mer oversiktlig.

Utført
Personal
1075
Feil ved kobling til ekstern bedrift
Hvis man kobles til en ekstern bedrift og har to tiltaksordninger er det kun det første tiltaket som oppdateres med ny bedriftskobling. Dette er nå fikset.
Utført
Rapporter
1037
Ny rapport: Personal, tidsforbruk
Det er laget en ny rapport: ''Personal timelogg''. Viser timekostnader, reisekostnader og kilometer antall. Utvalg på dato og den enkelte deltaker.
Utført
Bedriftoppsett
1088
Endre felttype for bankkonto og bedriftsnummer

Feltet for bankkonto og bedriftsnummer på oppsett av bedriften har begrensing til 10 tall. Dette er endret til maks 30 tegn.

Utført
Personal
1083
Feil ved sletting av vedlegg

En feil ved sletting av vedlegg gjorde at første vedlegg ble slettet uavhengig av hvilket vedlegg man klikket slett på. Dette er nå fikset.

Utført
Turnus
1076
Feil i beregning av timer

En feil i beregning av timer gjør at enkelte får feilmeldinger når de åpner timeføringsskjemaet hvis det inneholder ansatte med blanke eller ugyldige turnuser. Dette er nå fikset.

Utført
Bedriftoppsett
1090
Feil ved komma/punktum i timer per uke

Et problem med bruk av komma og punktum i timer per uke hos enkelte kunder som bruker engelsk oppsett er blitt fikset.

Utført
Personal
1065
Ansvarlig oppdateres ikke

Når man legger til nytt personale og koble denne til som ansvarlig på en annen, så kommer ikke den nye ansatte med i listen før etter omstart. Denne oppdateringen er nå fikset.

Utført
Rapporter
1074
Feil i rapporten personal, timer per måned
Hvis man har to turnuser, en aktiv og en avsluttet, vil den ansatte dukke opp to ganger i rapporten Personal - Timer per måned. Dette er nå fikset.
Utført
Turnus
1056
Lagring av turnus i bedriftsoppsett

Lagring av endringer i turnus på bedriftsoppsettet slår ikke gjennom ved hver endring. Dette er nå fikset.

Utført
Turnus
1063
Turnus oppdateres ikke

Hvis man sletter en turnus vil ikke ny turnus bli oppdatert før man har fjernet gammel turnus fra søppelbøtten. Dette er nå fikset.

Utført
Generelt
1068
Oppslag av nye brukere oppdateres ikke

Oppslag mot brukere tar ikke med nye brukere før etter programmet er startet på nytt. Dette er nå fikset.

Utført
Timeføring
1067
Feil i tilgangsstyring til timeføring

En feil i tilgangsstyringen for timeføringer gjorde at enkelte ikke fikk skrivetilgang til å føre timer selv om de var satt opp med dette. Dette er nå fikset.

Utført
Brukeroppsett
1054
Nytt felt på brukeroppsett

Det er opprettet et nytt systemfelt for brukere som ikke er synlig i selve grensesnitt.

Utført
Rapporter
1059
Feil i filter på rapporten Tiltaksordning pr. status
Hvis man i rapporten Tiltaksordning pr. status velger aktiv måned blir resultatet ikke riktig. Det var en feil i beregning av datoer som ga feil resultat. Dette er nå korrigert.
Utført