Tema: Kalender (Vis alle)
Utført
Desember 2023
November 2023
Oktober 2022
Desember 2021
Februar 2021
November 2020
April 2020
September 2018
Vise kalenderoppføring som nyhet
August 2018
Juli 2018
Mai 2018
Knytte kalenderoppføring til Aktivitet
Under arbeid
Det vi jobber med nå
Planlagt
2-4 uker
1-2 mnd
3-6 mnd
En kan nå i kalenderen velge å gjenta en hendelse. Standardvalg er ukentlig eller månedleig et år fram i tid, men en kan på egendefinert styre det mer detaljert.
Dersom en kalenderoppføring på nettsidene mangler bilde, ingress eller tekst men er knyttet til en aktivitet kan vi hente det som mangler derfra.
- Mulighet for å samle mange oppdrag i et samleoppdrag og se status for alle enkeltoppdrag.
- Dette gjøres på ny fane "Oppdrag" på kalender
- Der kan en følge status samlet for alle oppdrag
- Det er også mulig på oppdraget å knytte til eksisterende kalenderoppføring
- Kan på en kalenderoppføring hake av for påmelding
- Da dukker det opp påmeldingsskjema på arrangementet på nettsiden
- Når noen melder seg på vil den legges inn på deltakerfanen på kalenderoppføringen
- Dersom mobilnummer ikke finnes fra før, opprettes det ny kontakt
- Det er mulig å knytte til et spørreskjema som vises på nettsiden og også på innsiden
- En kan sette max antall og de som melder seg på på over maxantallet, settes på venteliste
- Det er mulig å sette filter på status
- Der er mulig å sende meldinger til de med valgte status
Kalendermodulen er bygd om og har nå fått faner:
- Info: Data som ligger på kalenderoppføringen
- Deltakere: Kan legge inn administrere deltakere på kalenderoppføringen
- Oppgaver: Mulighet for å legge inn og følge med oppgaver knyttet til kalenderoppføringen
- Oppdrag: Kan legge til oppdrag og holde oversikt
En kan nå på kalenderoppføringen angi antall som tillates på venteliste. Hvis en setter 0 der, er det ingen venteliste. Dersom arrangementet er fullt skjules påmeldingsskjema fra nettsiden. Dersom det er plass på venteliste, opplyses dette på nettsiden før en melder seg på.
Det er nå laget støtte for å ta ut kalenderføringer på et standard format som heter iCalender. Dette gjør at en kan hente inn kalenderem fra foreningsportalen eller frivilligsentralen inn i kalenderløsninger som Microsoft Outlook, Google Kalender eller andre kalenderløsninger som feks. kommunen benytter. Du finner eksporten ved å tilføre "/ical" bak lenken til kalenderen som f.eks. "min.frivivilligsentral.no/kalender/ical". Eksporten tar som standard med kalenderføringer for i dag og 30 dager frem i tid. Du kan tilføye DaysFrom og DaysTo hvis du vil endre dager som skal tas med. F.eks. "min.frivivilligsentral.no/kalender/ical?DaysFrom=-10&DaysTo=90" vil gi kalenderføringer for 10 dager tilbake og 90 dager fram.
Norges Frivilligsentraler har inngått avtale med billettsystemet "Checkin". I InVi kan en ordne enkel påmelding til arrangement. Men dersom en skal ha mer avsansert påmelding eller billettbestilling, anbefaler vi å bruke Checkin. En kan nå på Oppsett - Generelt velge at en benytter Checkin. Da vil det i kalenderen komme et valg for å legge inn Checkin-Id. Da vil Checkin-skjema for påmelding/billettbestilling komme opp på InVi kalenderoppføring på nettsider og i foreningsportalen. Der kan brukere bestille og betale.
Det er nå mulig å sette egen farge på en kalenderoppføring ved å hake av for "Egen farge" og velge farge. Det er også åpnet for å angi farge på aktiviteter. På Oppsett - Generelt kan en velge hva som skal styre fargen i kalenderen. En kan velge mellom status (interne sider/publisert) eller bruke farge fra tilknyttet aktivitet.
I tillegg til integrering med Checkin, støtter vi nå også mulighet for å lenke til billettsalg fra alle andre. På kalenderoppføring kan en nå hake av for billettsalg og legge inn lenke til billettsalg. Da vil det vises med en knapp på nettsidene og i portalen. Det er også laget støtte for å vise på portalen alle framtidige kalenderoppføringer med billettsalg (ticket=1).
Mulighet for å sette opp en stasjon (PC/nettbrett) der deltakere selv kan sjekke seg inn på en eller flere kalenderoppføringer ved å bruke sitt mobilnummer.
En kan nå på en kalenderoppføring velge "Assistert innsjekk" fra mer-menyen. Dette er laget for å gjøre det lettere for ansvarlig å registrere ankomst til et arrangement og det er spesielt beregnet på bruk av mobil. En får opp liste over alle påmeldte (blå), de på venteliste (gul) og alle deltakere på tilknyttet aktivitet (rød). Klikk på dem for å sette dem ankommet (grønn). Du ser i toppen antall aktuelle og ankommet og kan bytte mellom lstene ved å klikke på knappen. Dersom det er 15 eller flere vises det klikkbar bokstav-indeks i toppen. Gå tilbake til normal visning ved å klikke lukkeknappen oppe til høyre.