Utført
Oktober 2024
Oktober 2021
September 2021
November 2020
September 2020
Mai 2020
Juli 2019
Juni 2019
Mai 2019
Oktober 2018
Under arbeid
Det vi jobber med nå
Planlagt
2-4 uker
1-2 mnd
3-6 mnd
Mulighet for å legge inn når frivillige har anledning eller ikke til å delta. Styrer hvem som kan spørres på oppdrag.
Oppsett av stikkord i modul Oppsett. Stikkord kan knyttes til en kontakt, og det er også mulig å filtrere på stikkord i liste med kontakter.
Mulighet for å bestemme hvilket navneformat som skal brukes i systemet. F.eks. "Ola Normann" eller "Normann, Ola". Foreløpig er det ikke laget oppsett for dette, men det er bare å varsle WIS.
Det er nå mulig å legge inn organisasjoner i kontaktregisteret. Du velger person eller organisasjon på ny. Organisasjoner har et eget skjema for redigering og visning samt filter for Person/Org.
- På kontakt (person og organisasjon) er fanen "Melding" endret til "Logg"
- Utgående meldinger (e-post/sms) ligger der som før
- Men det er nå blitt mulig å legge til en loggføring med ny-knappen nederst til høyre
- Dette kan være samtaler, notat, møter, inngående e-post osv.
- En angir dato, type, tittel, oppgave og bruker
- En kan velge at loggføringen skal være en oppgave og den vil da dukke opp i oppgavelisten til angitt bruker
- Logger som er lagt inn på denne måten kan redigeres med blyanten bakerst
- En kan også klikke inn på loggføringen der en kan se på eller legge inn flere detaljer
- På oppgaven vil det også automatisk bli en link til kontakten
- En kan nå hake av på frivillige dersom de har hatt smittevernkurs
- Det er lagt inn filter for å vise kontakter med og uten smittevernkurs
- En kan på aktiviteter hake av for at aktiviteten krever smittevernkurs
- Det er lagt inn filter på aktivitet slik at en kan se hvilke aktiviteter som krever smittevernkurs
- Dersom det lages oppdrag på en aktivitet med krav om smittevernkurs, vil frivillige uten kurs tas ut og legges i en egen seksjon
- Mange har ønsket startdato på frivillige, og det er nå lagt inn.
- Det er også laget filter for å se hvem som har startet i en periode
- Alle har fått startdato til samme dag som de ble lagt inn i systemet
- Dette kan endres på kontakten
Det skal lages mulighet for at en på organisasjon kan knytte til flere personer. En person kan også være tilknyttet flere organisasjoner. Dette vil også bli benyttet av foreningsportalen. Det skal også være mulig å merke en bestemt loggføring med hvilken person en hadde kontakt med.
Innfører valg på brukermenyen for å vise id-kort for den frivillige.
Mulighet for å opprette fritt antall grupper og knytte til fritt antall kontakter (personer og organisasjoner). På hver tilknytning kan en legge inn rolle og beskrivelse. En kan sende meldinger til alle eller utvalgte i en gruppe.
Det er startet på et opplegg for å støtte eksterne frivillige. Eksterne frivillige er frivillige som er knyttet til en annen organisasjon, men der frivilligsentralen f.eks. administrerer tilordning av oppdrag. Løsningen er slik:
- På kontakter med rolle "Frivillig", kan en nå i seksjonen for "Frivillig - informasjon" velge en tilknyttet organisasjon.
- En kan velge mellom organisasjoner som ligger i InVi. Du legger inn nye organisasjoner ved å peke på ny knappen og velge "Ny organisasjon"
- I liste over kontakter kan en nå legge til filter "Frivilligorg". Der kan en velge mellom "Ikke tilknyttet", "Tilknyttet" og også hver av de organisasjonene som har frivillige tilknyttet.
- På Aktivitet - Frivillige vil de eksterne frivillige bli markert med et symbol bak navnet
- Dersom det er både interne og eksterne frivillige knyttet til en aktivitet, vil det vises tre knapper over lista på Aktivitet - Frivillige: "Alle", "Kun interne", "Kun eksterne". Dette styrer innholdet i lista
- Dersom en sender melding til frivillige på aktiviteten, vil de som er i lista med aktivt filter bli lagt som mottakere
- Lagt til filter "Fødselsdag" med to valg: "Vis alle" og "Vis aktuelle"
- For begge valg vil det i listevisning komme en ny kolonne for fødselsdag. Den inneholder dato for fødselsdag, og hvis den er senere på året står alder som fylles
- Valget "Vis alle" viser alle kontakter som har utfyllt fødselsdato. Viser også organisasjoner dersom filteret "Person/Org." ikke er satt til "Person". For organisasjoner brukes feltet "Stiftet dato".
- Valget "Vis aktuelle" viser de som har hatt fødselsdag de siste 7 dager og som har de kommende 14 dager
- Laget startside-element som vises for ansatte dersom der er noen med aktuell fødselsdato (7 dager tilbake, 14 dage fram). Klikk på elementet går til liste over de med aktuelle fødselsdatoer.
I samråd med NFS er det gjort endringer i tilgang for øvrige ansatte:
- Alle nyhetsbrev fra og med 01.01.2024 er nå også delt med øvrige ansatte (tidligere var det bar delt med daglig leder og styreleder
- NFS styrer hvilke roller dokumenter skal deles med
- Har lagt inn Idé-banken på standard meny for øvrige ansatte